2009. július 22., szerda

Házi túró

Ahol lakunk az utca másik oldalán már egy jó ideje minden 7köz nap áll egy lajtos kocsi, és házi tejet árul. Míg volt még ovi, az egyik ovódás társunk nagymamájával beszélgettünk arról, hogy ezekből a tejekből lehet jó házi túrót készíteni. Egy nagyon kedves barátom nem olyan rég meglepett engem 2 liter ilyen tejjel. Kaptam is az alkalmat és készítettem is hamar belőle túrót.

Hozzávalók:
  • tej minnél több annál jobb

Elkészítése:
A tejet megaltatom. Ha megaludt fogok egy szűrőt, amibe belerakok egy tiszta pamut konyharuhát amin keresztül a leve le tud a túróról csepegni. Ha a nagyja lecsepegett fogom a konyharuhát összefogom a sarkait, megcsavarom összegumizom szorosan, hogy le tudjon csepegni. Fellógatom valahova azt kb. egy nap alatt kicsöpög belőle az leve. Nem kell aggódni a konyharuha miatt mert gyönyörű szépen elválik tőle és kivehető belőle. És azonnal fogyasztható. :)

Jó étvágyat!Sok sikert az elkészítéséhez! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Írj nekem. Kiváncsi vagyok a véleményedre. :)